Aiudul visează verde și dă mulți verzișori unor controversați bugetofagi

Eh, poate că nu știați, dar Aiudul va avea „transport public ecologic”. Sigur, la cât e orașul de mare ar putea să-l aibă și acum, prin simpla eliminare a autobuselor, să redescopere oamenii mersul pe jos și datul cu bicicleta. Ei, dar asta ar fi prea moca, prea pe gratis.

Or, o administrație eficientă trebuie să cheltuie bani, să atragă fonduri, să dracu’ și lacu’. Iar sub bagheta doamnei Badea, fix asta se întâmplă. Un purcoi de bani europeni vor fi fost tocați pentru ca orașul să aibă „transport public ecologic”. Ceea ce nu-i un lucru rău în sine. Numai că, până să ajungă la acel transport ecologic, e nevoie de studii, de calcule, de promovare. Deh, așa e pe procedură, trebuie să vină un profesor doctor în combinatologie care, pe bani mulți, să-ți spună că da Gogule, bravo, electric e bun în timp ce diesel sau benzină e nasol.

Așadar, se făcea că Primăria Aiud lucra la proiectul ăsta, finanțat în cadrul POR 2014-2020. Și, pentru că orice început e anevoios, au scos ei la mezat un contract în valoare de aproape 750.000 lei, plus TVA, pentru „servicii pentru elaborarea PT + DDE și asistență tehnică din partea proiectantului”, ca să facă să fie bine și să aibă Aiudul transport public ecologic. Adică, de banii ăștia urmează să fie întocmite documentațiile pentru emiterea Autorizației de Construcție, proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construcție, proiectul de organizare a lucrărilor de construcție, proiectul tehnic și detaliile de execuție precum și, para-ram-pam-pam, nelipsita asistență tehnică pe toată durata construcțiilor.

Și, ca să se asigure ei că iese bine treaba, doar 40% din cadrul evaluării  a ținut de prețul ofertat, restul de 60% fiind împărțit frățește între două componente tehnice, „experiența specifică a experților cheie” respectiv „Metodologia pentru realizarea serviciilor și Planul de lucru pentru realizarea lucrărilor”.

Spre norocul autorității contractante, căci a fost vorba de o licitație deschisă, organizată pe 24 august, a venit un singur ofertant care, surpriză maximă, a și câștigat contractul, la o valoare de 742.954 lei, plus TVA. Firmele în cauză, că e în fapt o asociere, se numesc Red Power Cons SRL și Green Power SRL. Sigur, undeva la 4% din contract va fi subcontractat, dar nu o să intrăm în detaliile astea. Mișto este că cele două firme sunt niște mici companii bugetofage, controlate de același personaj și care au o lungă și complicată istorie în astfel de combinații și afaceri cu statul.

Red Power Cons SRL și Green Power SRL sunt controlate de un domn pe nume Cristian Samson, ale cărui afaceri s-au desfășurat preponderent în zona Văii Jiului, dar nu numai. Printre afacerile derulate de Samson, prin cele două firme, dar și printr-o alta, SCA Project Expert SRL (falimentară între timp), se numără o sumedenie de proiecte de consultanță taman pe astfel de chestiuni și extrem de controversate. Numele patronului și al firmelor apare destul de des în paginile presei locale de prin Valea Jiului sau Constanța, și chiar presa centrală, contractele fiind mereu categorisite drept niște combinații.

În fapt, pentru o altă firmă, nu cele două cu care s-a lipit la banii din Aiud, distinsul domn a fost chiar trimis puțin în judecată de către DNA. De către procurorii DNA din Alba Iulia. Și asta cu vreo două luni înainte de cioaca din urbea doamnei Badea. E drept, pentru niște chestii – cumva similare – făcute prin Medgidia, Pitești sau Vrancea, acuzațiile fiind de prezentare de declarații și documente false, în urma cărora a ajuns fix la fonduri europene.

Acum, ce-i drept, Primăria Aiud a făcut o licitație, a alea, a tot, nu e vina lor că oamenii ăștia au câștigat, nu? Sau chiar nu e? Că doar, cine a întocmit caietele de sarcini și condițiile?

0 0 Voturi
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile