Ciugud to be true, Ciugud to be ieftin

Obrazul subțire cu cheltuială se ține iar rezultatele bune dar nepromovate nici nu contează. Nu încape îndoială că ceea ce a reușit Ghiță Damian la Ciugud e un lucru mare și un model de urmat pentru alte administrații. Însă, ca în cazul oricărui lucru bine făcut, mare parte din faimă se datorează unui PR bine pus la punct.

Deunăzi, domnul Damian anunța triumfător că a renunțat la afișele din hârtie în cadrul campaniei electorale. Ceea ce e frumos, însă nu-i ca și când el se afla în campanie. Poate doar așa, o campanie prin care să-i convingă pe unii dintre cetățeni să nu-l voteze, de teama unei majorități cum nici PCR-ul, în vremurile sale de glorie, n-avea.

Dacă însă privim puțin mai departe  de laudele și comunicatele împachetate frumos, găsim că Primăria Ciugud, cu toată eficiența ei, nu-i chiar atât de de- parte de alte administrații.

Banii se scurg la fel de frumos și discret din conturile instituției către fel și fel de privați, în cadrul acelorași mirobolante achiziții directe. Acelea unde ordonatorul de credite cumpără ce vrea și de la cine vrea, fără competiție ori să-l întrebe cineva de ce.

Spre exemplu, de la începutul anului și până acum, Primăria Ciugud a făcut aproape 250 de achiziții directe. În medie trei cumpărături la două zile lucrătoare.

Nu avem spațiu pentru toate, așa că o să trecem în revistă cele mai importante dintre ele.

Spre exemplu, Smart Comuna al cărei primar, de dragul mediului și al arbo- rilor nu și-a mai făcut afișe de hârtie, a făcut de la începutul anului și până acum nu mai puțin de 19 achiziții directe ce au ca obiect consumabile de birou. Și nici nu punem la socoteală tonerele sau altele cele. În total, undeva la 20.000 de lei au mers doar pe astfel de bunuri.

Celebrul proiect al debarcaderului ce urmează să fie construit pe malul Mureșului a fost făcut tot așa, la regim de achiziție directă. Cei 397.024 lei, cât costă toată jucăria, au fost atribuiți în mod direct celor de la Lincoln Plus SRL, o firmă obișnuită să primească de la instituțiile de prin Alba.

Mentenanța sistemului de iluminat din comună a costat 44.000 de lei, bani dați în mod direct celor de la Albaco Exim SRL. Pe de altă parte, domnul Damian pare că are planuri mari în pri- vința becurilor și a iluminatului stradal. Căci a plătit, achiziție directă, 13.000 de lei celor de la Energo Enci SRL, pentru un studiu care să zică ce și cum. După care le-a mai dat încă 15.000 de lei, tot atribuire directă, ca să monteze  un stâlp și o lampă.

Smart Comuna Ciugud a plătit, achiziție directă, suma de 2.239 lei pentru, atenție, servicii de găzduire a adresei  de email a Primăriei. Da, în 2020, unii avem nevoie de găzduire a emailului. Iar cei de la Info Grup au fost foarte fericiți să le ofere acest serviciu. Și dacă tot le-au găzduit emailul, cei de la Info Grup SRL le-au mai vândut și niște standuri de expoziție, cu doar 27.000 de lei. Ca să fie bine.

Clădirea veche a Primăriei trebuia și ea adusă, se pare, în secolul ăsta. Însă treaba nu poate fi făcută fără o leacă  de consultanță. Așa că domnul Damian a decartat vreo 40.000 de lei către SC ATTA Affairs SRL, să vină ei și să consulte situația.

Există, printre sutele de achiziții directe și chestii foarte bune, de ce să nu o zicem. Spre exemplu, doar pentru flori și plantatul acestora au fost plătiți undeva la 15.000 de lei către Grădina  cu Flori SRL. Alți 22.000 de lei au mers pentru amenajarea de locuri de joacă. Alte câteva sute pentru un balansoar.

În timp ce alte UAT-uri plătesc grămezi de bani pentru colectarea gunoiului, Primăria Ciugud a achiziționat în mod direct serviciile, cu doar 25.000 de lei. Tot de la Polaris M Holding, desigur, însă asta după ce au cumpărat o grăma- dă de pubele ok.

Însă, pentru că tot vă ziceam de pro- movare, haideți să vă zicem și pentru chestiile astea cât se plătește. Sigur, nu vorbim de anunțuri pe la ziare și alte cele, cu toate că sunt și din-alea destul de multe. Există o chestie, proiect, numit „Valorificarea și promovarea identității locale specifice zonei bazinul Mureșul”. Auditul acestei chestii a costat 3.000 de lei, bani dați direct celor de la ATTA Consulting. De ce? Pentru că au fost și alte cheltuieli aici. Spre exemplu, de la Info Grup SRL, tot ei, a fost cumpărată și niște aparatură video, cu ceva mai bine de 13.000 lei. Asta după ce în prealabil au fost cumpărate, cu o nimica toată de 48.500 lei, niște servicii de producție a unui film de informare, de la Contact Media SRL. Cu care film, probabil, se vor câștiga ceva premii, dacă nu pentru regie și sunet, măcar la categoria PR. Căci, așa cum ziceam, obrazul subțire, faima și renumele cu cheltuială se ține.

Iar astea sunt doar câteva dintre sute- le de cumpărături pe care Primăria lui Damian le-a făcut de la începutul anu- lui. Și vorbim doar de achizițiile directe. Că de restul, cine știe, poate vă zicem altă dată. Să fie bine, ca să nu fie rău, că binele înfrânge.

0 0 Votează
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile