De vreo câteva săptămâni, marii strategi din paie ai PNL Alba Iulia au început să-l coafeze și fardeze pe Paul Voicu, de ai zice că omul urmează să meargă la un fel de Eurovizion pentru surdomuți, nu la urne la vot. L-au pus pe sărmanul să înceapă să facă transmisii live. Auzi, audiențe online! Ăsta care n-a băgat în seamă vreun cetățean ce avea funcție mai mică decât el sau de unde nu putea să se lege vreun parandărăt, s-a apucat acum să țină au- diențe online! Fabulos. L-au pus să taie morcovi și să se pozeze cu familia. L-a luat Coșer de mână și, la pachet cu Hava, i-a dus în boscheți să facă interviu la ceas de seară, în natură, să pară candidatul că e OM. Sutele de postări, unele de un ridicol sublim, precum cea în care el, taman EL, care conduce un smartcity, anunța că a descoperit facebook și ideea de socializare, au în spate o rațiune, anume un studiu de piață realizat prin luna februarie. Care, de altfel, e și singurul studiu serios făcut de vreun partid în Alba Iulia, restul fiind niște frecții telefonice din care nu poți trage nici o concluzie serioasă. Ăsta însă, de care vă zic, e unul serios, cu multe întrebări despre fiecare potențial candidat, care ia în calcul aspectele pozitive și negative ale fiecărui candidat, potențial de creștere, puncte slabe și tari, tot tacâmul. Ei bine, în sondajul ăsta, început încă înainte ca Gabriel Pleșa să fugă la USR, cei doi – Pleșa și Voicu – erau cam bara-bara. Voicu avea un mic avans, fiind perceput ca o prelungire mai firească din tătuca Havana. Pe de altă parte,
Gabriel Pleșa era și este perceput ca un „băiat bun”, fără prea multe „negative” și implicit mult mai probabil și capabil să crească în sondaje. Or, în timp e Pleșa era băiat bun, serios, de treabă, prietenos și cu potențial de creștere, Paul Voicu era blocat undeva mult sub partid. Pentru că, deși era și e perceput ca un bun administrator, elementele negative erau și îi sunt o barieră în calea votului. În timp ce pe Gabriel Pleșa îl blochezi dacă-i arăți un plan de buget, Paul Voicu îți găsește în 5 minute 10 variante de a face să dispară câteva milioane de acolo. Mai exact, omul e perceput ca fiind deștept, dar șmecherică și corupțică, neplăcut, îngâmfat și arogant. Or, chestiile ce țin de aroganță și infatuare sunt extrem de periculoase când vine vorba de vot. De unde și toată nebunia asta de comunicare infantilă și toată disperarea cu care strategii lui pește prăjit încearcă acum să-i construiască o imagine de om cu charismă și personalitate. Chestii pe care Hava le avea nu doar din plin, dar îi compensau și ascundeau multe din defecte. Din păcate însă, grupul de strategi de pe lângă sacul cu bani al PNL nu a înțeles, se pare, că nu poți nici măcar cu un buget nelimitat să-i cumperi o personalitate unuia care, după 20 de ani în siajul lui Hava, n-a învățat de la acesta nici cum să vorbească și nici cum să se poarte. Ce-i drept, a învățat cum să se îmbrace. Paul Voicu e, fără doar și poate, candidatul care știe cel mai bine să pună o haină pe el. De-ar fi fost alegerile astea concurs de modeling.