Jurnal de shopping, ediția Mihalț

N-o fi cea mai mare, însă când vine vorba de shopping bugetar, comuna Mihalț poate concura cu oricare altă localitate din județ. Ajuns la al treilea mandat, primarul Flavius Breaz știe foarte bine, se pare, că banii sunt făcuți să circule. Mai ales că prietenia lui cu Marius Hațegan, „numero due” din Consiliul Județean, face ca an de an cuferele comunei să fie pline. Ș mai apoi goale, apoi iar pline, apoi iar goale, și tot așa. Să facem, așadar, o scurtă trecere în revistă a celor mai interesante dintre cele peste 120 de achiziții directe făcute anul acesta de către primarul Breaz și administrația pe care o conduce.

Prin luna februarie, primăria Mihalț plătea aproape 135.000 de lei firmei Larry & Cory Vermessungen SRL, pentru servicii de cadastru. Firma în cauză este una cu mare lipici la banul public și este deținută de familia lui Laurențiu Blaga, actualmente director – secretar de stat în cadrul OCPI. Și totodată un bun și atent coleg de partid. Tot firma acestuia urma să primească, prin august, când deja distinsul secretar de stat era numit în funcție, încă vreo 5.000 de lei pentru un plan parcelar și alți 1.700 pentru alte mici documentații, o lună mai târziu.

Tot în luna februarie, pentru că nu știa care-i treaba cu bunurile comunei, primarul Breaz plăteea 22.000 pentru servicii de inventariere și reevaluare a domeniului public. Banii mergeau la Business Proconsult SRL. Câteva zile mai târziu, peste 60.000 de lei erau plătiți pentru servicii de proiectare în cadrul a două contracte, ambele semnate cu GG Tehnic Proiect SRL, unul pentru străzi și altul pentru trotuare. Tot ăștia urmau să mai primească, prin august, încă vreo 20.500, tot pentru proiectare de trotuare și rigole.

La finele iernii, ca să fie bine și să aibă acoperire la toate cumpărăturile făcute sau viitoare, Breaz dădea 12.000 de lei firmei Groza Pro Consulting SRL pentru servicii de consultanță în achizițiile publice.

Biroul de Proiectare Chiriac primea 17.000 de lei în data de 24 februarie, pentru un studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Mai apoi, la începutul lui martie, când ne pregăteam de starea de urgență, primăria Mihalț atribuia în mod direct un contract de aproape 440.000 de lei, pentru amenajări exterioare, firmei Mart Cons SRL, altfel o obișnuită a instituției. În aceeași zi, alți 440.000 de lei luau calea firmei Belgroz Construct SRL, pentru modernizarea de trotuare și rigole, că doar nu făcuseră proiectele alea chiar așa, degeaba. Tot firma asta mai primea, în luna iunie, alți peste 77.500 lei pentru câteva lucrări de reparații de drumuri, iar câteva luni mai târziu, în septembrie, încă un contract, tot de aproape 440.000 lei, tras parcă la xerox după cel din luna februarie.

H&H Henegar SRL pare că este firma preferată a primăriei în ce privește activitatea de diriginte de șantier, semnând contract după contrat și încasând, în primele luni ale anului, peste 40.000 de lei pentru astfel de servicii.

Imediat după instituirea stării de urgență, pe 16 martie, primăria Mihalț cumpăra piatră spartă, în valoare de 46.000 lei, de la Clasic Exploatare SRL, o altă firmă amică a administrațiilor PNL. Tot ei erau chemați, prin noiembrie, să facă și niște terasamente, de vreo 25.000 lei.

Și, dacă tot eram cu toții închiși în case, domnul Breaz a plătit, atribuire directă, desigur, suma de 241.805 lei, plus TVA, pentru amenajarea unui teren sintetic, ca să joace lumea sport.

În toată perioada stării de urgență, primarul Breaz a fost extrem de activ. A cumpărat măști, combinezoane și dezinfectanți, dar și alte chestiuni absolut necesare pentru bunul mers al lucrurilor în comună: trandafiri și ghivece cu flori de câteva mii de lei, consultanță pentru protecția la incendiu, o centrală telefonică la peste 1000 de euro, publicitate în presa „de bine”, cu peste 10.000 de lei, un computer de la InfoGrup, cu doar 3.500 lei plus TVA sau un sistem de detecție a incendiului, pentru grădiniță, cu 25.000 de lei.

Pe timpul verii activitatea de cumpărături pare că a fost puțin mai redusă. Mai niște ștampile, mai niște consumabile, niște stingătoare, furtunuri, imprimate, panouri și alte mărunțișuri, după care, pentru a se pregăti de toamnă, domnul Breaz a început cu digitalizarea instituției.

La începutul lunii august au cumpărat, după cum urmează: o multifuncțională cu 510 lei, o alta cu 880, o sursă cu peste 2500 lei, două laptopuri la aproape 3.000 de lei bucata, un desktop la peste 2000 de lei și un monitor la aproape 400 lei, toate de la InfoGrup SRL, cel mai mare furnizor de echipamente high-tech al instituțiilor publice din Alba, cu precădere cele conduse de PNL. Imediat după alegeri, pe data de 1 octombrie, primarul Breaz mai începea o sesiune de cumpărături de la firma asta prietenă: peste 11.400 lei pentru o multifuncțională Konica, că doar e știut faptul că firma lui Beldean are, pentru Konika Minolta, prețuri mai bune decât chiar Konica Minolta. Plus încă un calculator cu 2.400 și niște componente de rețea, de vreo 3.000 de lei.

Pe la mijlocul lunii august, primarul Breaz s-a gândit să doteze, în sfârșit, primăria și cu lucrurile absolut necesare, cele fără de care primăritul nu mai e primărit. Adică, s-a pus pe cumpărat linguri normale și de desert, bol de salată, farfurii întinse, furculițe, cești de ceai și de cafea, cuțite de masă, farfurii adânci, suport șervețele, castron de ciorbă, polonic și, bineînțeles, ceea ce era mai important, carafe, pahare de vin, pahare de whiskey și pahare de șampanie. Că doar veneau alegerile și existau motive de sărbătoare.

0 0 Votează
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile