În caz că v-ați întrebat ce mai fac Pleșa, Popescu și Filimon atunci când nu se jertfesc pe altarul bunăstării albaiulienilor, să știți că bine fac. Chiar foarte bine. Cel puțin în ce privește activitatea de shopping, că la făcut cumpărături cu cardul instituției se pricepe edilul. Aici e mai simplu, nu-i ca și cu problemele orașului, unde trebuie să meargă în timpul liber, sărmanul, să se plimbe bezmetic de pe o stradă pe alta ca să afle că sunt probleme, că-s gunoaie, că nu-i asfalt, că nu-s parcări, că nu-i curent, canalizare și altele atâtea și atâtea. Și, pentru că e ocupat cu toate astea, și n-are timp să spună la lume ce și cum face cu bugetul, o să vă zicem noi. Așa, ca să dăm o mână de ajutor procesului de transparentizare a activității instituției, că prea frumos a promis în toată campanie, și să vă zicem puțin despre ultimele achiziții directe.
În 30 iulie au dat 1.000 de lei, celor de la Arton, ca să optimizeze site-ul. Adică site-ul ăla praf are să fie, acum că e optimizat, și mai praf.
În 28 iulie, pentru că voia să facă o faptă bună și să-i ajute pe oamenii din Apuseni, ca apoi să se poată lăuda pe internet, Pleșa a cumpărat niște locuințe din elemente modulare, de tip container, cu 110.000 lei, plus TVA. Întâmplător, de la Florida Imex, firma prietenului Dan Pușcău.
În data de 22 iulie, Primăria, la solicitarea expresă a primarului Pleșa, cumpără cu 2.560 lei un sistem de expunere de la Media Young SRL. Adică spațiu pe niște panouri publicitare, ca să ne explice edilul ce frumos face el. Ah, dar ce poveste cu panourile astea, care există cu sutele în Alba Iulia, pe care le exploatează fel și fel de șmecheri, unii de prin presa locală, deși nu există contracte în vigoare decât pentru câteva. Restul ar fi trebuit, legal, demolate, însă se merge pe burtă și nimeni nu plătește nimic, toți încasează. Vă povestim noi altă dată.
În 15 iulie, pentru că era absolut prioritar și de maximă urgență, Pleșa plătește 2.000 de lei pentru niște ghivece. Ca să pună florile, probabil, că așa de apreciat e de lume că au ajuns oamenii să-i lase flori la intrarea în Primărie.
În data de 2 iulie, tot în mirobolantul sistem al achizițiilor directe, Primăria lui Pleșa cumpără două mașini, la pachet, de la Aurocar 2002 SRL. O Dacia Duster, la 83.000 lei, plus TVA, și o Dacia Logan Confort, la 58.000 lei, plus TVA. Pe undeva era chiar necesar un Duster, poate trebuia chiar ceva mai de off-road, dacă tot plănuiește Pleșa să „meargă pe strada ta”. Că multe din străzi nu-s tocmai străzi, în sensul de standarde.
Acum că au scăpat de Daniel Ilcu, cel puțin până când câștigă omul procesul pentru că l-au eliberat din funcție în mod abuziv, Pleșa s-a pus pe reformat Poliția Locală. Dar așa o reformă, vălelelu. De la Tapel SRL au cumpărat uniforme cu 720 lei. De la Teximco au luat tot uniforme, cu doar 320 lei, probabil pentru un polițist local mai mic. De la Re Tex Prod au luat tot uniforme, dar de 3.550 lei. Pe de altă parte, de la So Conf SRL au cumpărat uniforme de doar 35.000 lei. Și, dacă tot au luat uniforme, mergeau și niște pantofi, luați cu 14.320 lei, de la Modarem. Plus niște cămăși, cu 4.350 lei, de la Tarnava. Acuși să vedeți ce polițieni locali o să avem, toți bine fashion!
În data de 4 august au cumpărat, de la Mindsoft IT Solution SRL, „Servicii pentru implementare și asistență pentru tranziția de producție și Furnizare produse software”, cu doar 40.850 lei.
Și, după ce a făcut toate astea, că erau obosiți și aveau nevoie să se răcorească, oamenii lui Pleșa au dat vreo 2.000 de euro pentru reparația sistemului de climatizare. Iar după ce s-au răcorit, au decis să mai facă ceva și prin oraș. Au cumpărat 55 de bănci de pus prin parcuri (?!) cu 90.000 de lei, ba chiar au mai dat și ceva mai bine de 130.000 de lei pentru construcția unui podeț peste canalul de gardă la intersecția dintre străzile Nada Florilor și Constantin Noica.
Evident, mai sunt și multe altele, făcute în cadrul proiectelor europene, unde banii zboară din alte conturi. Una peste alta, însă, Primăria lui Pleșa bubuie de transparență și eficiență în cheltuirea banului public, cum zicea el. Că asta e cheia, nu că nu sunt bani ci să cheltui eficient. Iar eficient mai înseamnă, desigur, să dai cu bani în presa locală, la foc automat, că în ultimele săptămâni au ținut-o din anunț plătit în anunț plătit. Vorba aia, măcar presa să-l vorbească de bine, dacă oamenii s-au cam săturat deja până peste cap de el.