Primăria mea, banii oamenilor, panourile mele, răspunderea altcuiva

Primăria Alba Iulia nu s-a  promovat niciodată, pe panourile din oraș, așa cum a făcut-o taman înainte de alegerile locale. Dintr-o dată, peste noapte, toate acele locuri în care de obicei stăteau afișe cu te miri ce spectacole și sindrofii de prin Cetate, au  fost umplute cu mari planuri, proiecte și realizări. Bașca, peste noapte s-au înmulțit și panourile și locurile acelea de afișaj. Iar toate afișele, mesajele și toată promovarea părea să se plieze pe sloganurile și campania omului care se afla la butoanele Primăriei. Și poate că se mai află, că nu s-au încheiat alegerile la ora la care scriem textul ăsta, cu toate că până-l veți citi se va ști în clar ce și cum.

Mai departe însă de asta, un alt lucru e clar: Paul Voicu a folosit acele spații publicitare ale Primăriei pentru a-și face campanie electorală. A folosit bunurile și resursele instituției în scop personal, politic, electoral. Nu există nici urmă de îndoială în acest sens.

Ulterior, chiar și Biroul Electoral de Circumscripție a decis că respectivele panouri încălcau regulile și erau, în fapt, o campanie electorală mascată, în favoarea viceprimarului cu atribuții de primar și candidat din partea PNL. Ca urmare, acele panouri au fost și înlăturate.

Treaba părea să fi fost terminată,  însă niște băieți care jucau politică în contra lui Voicu au făcut o sesizare la Poliție pentru treaba asta. Legenda spune că, imediat, un tip cu pișcoturi cărunte sub nas a fugit până la șeful poliției, ca să rezolve  treaba.  Numai că, fiul unui fost șef al IPJ Alba, procuror de meserie, a luat plângerea aia, a studiat cauza și a decis, absolut natural, că suspiciunea e validă și că fapta poate fi încadrată la delapidare. Pentru că aia înseamnă să folosești bunurile sau banii publici în scop personal. Cum însă treburile de corupție cad în sarcina DNA, omul și-a declinat competența către ăștia. Mai apoi, ăștia de la DNA Alba Iulia, care de când sunt ei prin zonă n-au făcut decât să albească gulerele unor politicieni cu urme de bani publici sub unghii, au trimis dosarul înapoi la Poliție. De ce? Păi, să nu se supere ăla cu pișcoturile sub nas.

Cum însă fapta apăruse în public, și mai era și chestiunea cu BEC, care a dispus ca afișele să fie date jos, Paul Voicu a scos din joben niște contracte de sponsorizare, și a zis că stați așa, că nu era vorba de bani publici în acea combinație. Băbăiatule, pe bune!

Adică, ar fi trebuit să-l credem pe cuvânt, ca niște imbecili, că așa ne consideră se pare, că niște private au fost cuprinse de mecenat și lovite de caritate, încât au donat domnului Voicu și Primăriei niște afișe. Fix atunci, fix înainte de campania electorală.

Cele două firme se numesc Media Young SRL din Cluj Napoca și Tiporex Service SRL, ambele firme de casă ale Primăriei, cu multe contracte și parteneriate la activ. Adică, ani de zile aceste firme au încasat contract după contract de la Primărie, iar acum, deodată, au decis ele că e oportun să facă niște donații către Primăria de la care, în mod obișnuit, încasează.

Fabulos! Probabil că organele abilitate ale Justiției ar trebui să cerceteze și aceste aspecte. Că deja vorbim de niște chestii care depășesc sfera delapidării. Noroc că DNA doarme.

În plus, explicația edilului a fost absolut ridicolă, demnă de basme și povești vânătorești. Să zicem însă că așa e. Păi, chiar și în cazul în care materialele respective au fost primite ca donație și nu cumpărate din bani publici, ele tot au fost folosite în mod incorect, făcând reclamă mascată domnului Paul Voicu. Ba mai mult, ele au fost amplasate pe domeniul public, pe suporturi care aparțin Primăriei și orașului, astfel că suspiciunea de delapidare rămâne la fel de valabilă. Ba chiar poate fi îmbunătățită cu alte suspiciuni, anume că acele donații au fost în fapt un parandărăt pentru contractele primite anterior. Un quid-pro-quo cât se poate de clar, ba mai mult, asumat de chiar Paul Voicu în momentul în care le-a făcut publice, crezând că în felul ăsta justifică măgăreața.

Însă nu-i rău că a făcut treaba asta, căci acum a devenit clar cum funcționează lucrurile în Primăria Alba Iulia. Adică, îți dă primarul contracte, că doar nu dă de la el, după care donezi și tu pentru niște chestii, acolo, în funcție de ce mai are edilul nevoie în campanie. Adică, mă rog, de ce mai are nevoie pentru binele orașului, că sanchi nu, n-au fost pentru campanie.

Sau, cel puțin în cazul domnilor de la DNA, chiar n-a fost. L-or fi crezut pe Paul și explicația lui cu donația. Cine știe, probabil că pentru a te angaja la DNA Alba Iulia ești obligat să ai centura neagră la botanică.

0 0 Votează
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile