Și propaganda Primăriei poartă mască

Pesemne că e de la pandemie, că doar n-o să fie din cauză de la alegerile lo- cale, care bat la ușă, dar Primăria Alba Iulia își face clip cioplit după clip cio- plit, la care să se închine tot cetățeanul cu drept de vot.

Clasicul șuvoi de bani publici, plătit în mod regulat pentru ca fel și fel de menestreli media să cânte la masa administrației locale, e acum un veritabil fluviu care alimentează o laudă de sine cum rar s-a mai văzut prin părțile astea. În- tr-o regie ce i-ar umple de invidie până și pe cei mai penali primari pesediști de prin sud, administrația publică s-a înregimentat, cu arme, bagaje și buget, în campania electorală a candidatului PNL, Paul Voicu. Cu mască, desigur.

Marile realizări vin din viitor. Într-un oraș în care prima ploaie mai zdravănă produce inundații, Primăria Alba Iulia ne anunță, de pe panouri frumos amplasate prin oraș, că „extindere rețele apă canalizare”. Un fel de „facem”, în sensul că o să facem, dacă ne mai țineți în post. Schema asta semantică, în care totul se petrece acum și se va petrece  în viitor, pare un laitmotiv al ultimelor săptămâni, în care tot ce mișcă în administrația publică pare să fi intrat în logică de campanie. Nicicând, în anii precedenți, n-am avut parte de așa informări. Poate din cauză că nu aveau ce să ne informeze. Acum, însă, curge cu proiecte și realizări care „vor fi fost făcute”. Acest viitor anterior vine parcă să ne asigure că, dacă vom fi uitat trecutul și vom privi spre viitor prin ochii lor, ai bugetofagilor ancorați în banul public, vom avea parte și de bine.

Primăria Alba Iulia s-a transformat într-o agenție de publicitate. Electorală, evident, însă mascată sub promovarea propriei activități. Nu mai departe de săptămâna trecută se plăteau servicii de informare și publicitate pentru „construire, dotare și operaționare complex multifuncțional”. Altele se pregătesc să intre pe retina cetățeanului, fiind în fazele de atribuire, chiar pe site-ul Primăriei. Într-un oraș în care transportul public consumă, pe post de subvenție, 4-5  milioane de euro anual, turnați în contul unei firme prietene a administrației, vom avea parte de „servicii de publicitate și informare în cadrul proiectului Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban – lot 1”.  Și pentru lotul 2, desigur. Și, tot așa, servicii de informare și publicitate vor fi cumpărate și pentru alte proiecte, precum „Creșterea sistemului de iluminat public al Municipiului Alba Iulia – cartier Cetate”, un altul similar pentru cartierele Ampoi 1, 2 și 3, pecum și pentru zona Partoș.

Iar astfel de achiziții de informare și publicitate se vor fi făcut și în cadrul altor proiecte, precum „BI SMART” sau cel privind construirea unei grădinițe. Sau pentru „Construire, dotare și operaționalizare complex multifuncțional activități educative”.

Practic, curg banii publici ca să aflăm că Primăria va face. Mă rog, că actuala administrație va face, căci actuala administrație candidează, nu clădirea Primăriei.

Propagandă mascată, în regie proprie

Primăria Alba Iulia deține, în fapt, o întreagă rețea de promovare outdoor. Panouri publicitare și cilindrii pe care pot fi amplasate afișe se găsesc în tot orașul, în special în zonele aglomerate, în Cetate sau pe marile bulevarde. De altfel, nu mai departe de acum o lună, Primăria a plătit, achiziție directă, 30.000 de lei pentru achiziția a încă 3 astfel de cilindri de afișare. În mod normal, toate aceste instrumente erau folosite pentru a promova evenimentele care au loc în oraș. De data aceasta, însă, marele eveniment e campania electorală, care va culmina cu votul din 27 septembrie. Așa că în locul spectacolelor și evenimentelor culturale, promovate prin acest sistem propriu, administrația publică promovează marile realizări „care vor fi fost făcute”. Sigur, nu zice nicăieri în acele mesaje să votezi cu Paul Voicu, însă până și un absolvent de la școala ajutătoare de logică se prinde despre ce e vorba.

Știm, vine campania și toți candidații ne promit luna de pe cer. Paul Voicu, la fel ca și ceilalți care se visează edil, aruncă cu bani în stânga și dreapta, doar-doar vor mai ciupi un vot. Și, la drept vorbind, e strict problema lor. A lor și a oamenilor care se vor fi lăsat seduși, prostiți, convinși de bălăriile și promisiunile lor. Sau nu se vor lăsa.

Când însă administrația publică devine agenție de  propagandă  electorală a unui candidat, care întâmplător e și edil – ordonator de credite, pare că trăim pe moșia unui baronet și nicidecum   într-un oraș ce se visează smart-city.

0 0 Votează
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile