Furnizorii de servicii și morțișorii mămicilor lor

  • de

Există oare ceva mai frumos pe lume decât acel drum spre nicăieri, în 7 pași, care începe cu „pentru serviciul…. apăsați tasta…” și care, într-un final, se termină cu o conversație avută cu cineva care, de obicei, habar n-are despre cum poate fi rezolvată problema ta, dar îți promite, se jură chiar, că va transmite „problema” la „tehnic”? O minunăție! Și ce frumos începe cu acel „această convorbire va fi înregistrată pentru îmbunătățirea… continuarea ei înseamnă că vă dați acceptul”. Băi, feerie pe lume! E echivalentul unui pumn de calmante, luate cu un pahar mare cu vodcă. Nimic nu te liniștește mai tare decât o discuție cu „customer service”-ul companiilor de pe la noi.

Să luăm un caz pur teoretic. Să zicem că ai un abonament de internet de la, nu dăm nume, Orange. Toate dispozitivele din casă funcționează și ești mulțumit. Asta până apare o pană de curent, sau ceva, iar au ei niște probleme, tot sistemul lor se restartează, sunt resetate parole și nimic nu mai merge. Că n-au apă caldă în București? O fi greu, nu zic nu, însă e suportabil. Ia să îți pice netul cu zilele, când lucrezi online! Păi ăla motiv de răzmeriță și anarhie.

Ei, să revenim la problema teoretică cu internetul. După ce clachează sistemul, suni la ei, ei îți confirmă că au fost probleme și că totul a fost resetat și că, dacă revii la parolele inițiale, totul are să fie în regulă. Faci asta și, aparent, totul revine la normal. Pentru o clipă, căci nimic nu mai merge cum trebuie. Dar nu-i problemă, că după ce stai 10 minute la telefon cu cineva de la „relații clienți”, primești asigurări că problema ta va fi transmisă mai departe și că o să fii contactat de cineva în cel mai scurt timp. Trec câteva zile, te descurci cum poți, îți fac hot-spot de pe telefon, și aștepți. Se termină netul de pe telefon și nimeni nu te sună. Așa că suni din nou la departamentul clienți. Explici că ai mai reclamat, dar că nu te-a sunat nimeni. Nu-i nimic, că uite acuși sună ei la tehnic și întreabă de problemă. Aștepți. După niște minute bune, ți se confirmă, da, a fost o problemă în zonă, s-a resetat, dar acum totul funcționează. Degeaba încerci să-i explici domniței de la capătul celălalt al firului, ea nu e de la tehnic. Nici nu îți face legătura cu cineva care se pricepe, că așa e la ei, un telefon fără fir. Domnule, am întrebat, toate funcționează, deci problema e la dumneavoastră, îți explică vocea aproape enervată că o ții din treabă cu problemele tale. Adică, să ne înțelegem: toate funcționau. A fost o problemă, la ei, că le-a picat rețeaua, le-a sărit siguranța, le-a dracu să-i pieptene, după care au revenit la normal. Doar că la acest „normal”, ție nu-ți mai merge calculatorul. Laptopul nu se mai conectează la net. Deci, e la tine problema, nu? Încerci să îi mai explici doamnei că uite, toate celelalte dispozitive funcționează și că doar mac-book-ul nu mai stă conectat la net. Că, de fapt, se conectează, însă rețeaua îl dă afară după câteva minute, de fiecare dată. Că, probabil, e ceva de la protocoalele lor și că, din moment ce alte dispozitive merg, numai nenorocitul de Apple nu, atunci poate că e de la ei. Degeaba. Cui să-i explici? Doamna e oricum însărcinată cu mutat vorbele din gura ta în urechea tehnicului. Ea nu se pricepe. Ea doar transmite mai departe. Tu stai liniștit și așteaptă să te sune cineva. Când o avea timp. Când o avea chef.

Sigur, pățania asta e doar una ipotetică, care nici nu mi s-a întâmplat, că stau pe netul de la telefon că așa îmi place mie. Însă genul ăsta de „relații cu clientul” sunt recurente și ai parte de ele cu tot felul de companii. Și asta pentru că, odată ce te-au agățat în abonament, nu prea mai ai ce face. Nu există o clauză care să spună că dacă nu-ți oferă serviciul pe care-l plătești, o anumită perioadă, sau că dacă nu remediază o problemă, poți anula contractul. Să te plângi la protecția consumatorului? Poate că e o soluție. Însă ideea e că relația client – companie mare, la noi, e una în care clientul e un sclavete la mâna companiei. Ce dacă de o săptămână nu te sună nimeni de la tehnic, cum au zis ei că au să facă? Asta e, aștepți, că ăia au și alte reclamații. Te caută ei când au timp. Tu însă, dacă se face data în care trebuie să plătești abonamentul, nu le poți zice că, stai așa, că am și alte facturi de plătit, o să ajung la voi când termin cu restul. Că ei îți taie imediat serviciul, dacă nu plătești, dar tu nu poți să le tai plățile atunci când serviciul nu e la nivelul și calitatea stabilite prin contract. C-așa-i la noi.

Internetti Sandu

0 0 Voturi
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile