O primărie intens consultată, Întregalde

Contrar a ce ar putea crede unii, Comuna Întregalde nu se află situată între Galda de Sus și Galda de Jos. Galda de Sus face parte din Galda de Jos iar Întregalde se află, cel puțin geografic, la vest de Galda de Jos și Galda de Sus. Cu toate astea, cel puțin din punct de vedere al populației, comuna asta ar putea încăpea undeva între cele două Gălzi, dacă ne gândim că e atât de mare încât, nici dacă se adună cu toții, n-ar putea umple un stadion. Unul mai mic, din acela fără tribune. Practic, Întregalde e atât de mică încât cele 291 de voturi cu care Victoria Moga a câștigat fotoliul de primar, în 2020, din postura de independent, reprezintă peste 56% din numărul total de voturi.

Ei bine, de când a ajuns Primar, doamna Victoria Moga s-a pus pe treabă. A făcut nu una, ci chiar mai mult decât una acțiuni de ecologizare în comună, dacă e să ne luăm după pagina ei de facebook. De adunat gunoaie adică. Dacă e să ne luăm însă după activitatea de cumpărături a Primăriei, lucrurile s-au mișcat chiar și mai intens.

În data de 10 mai, primăria doameni Moga cumpără niște servicii de consultanță pentru managementul unui proiect, în valoare de 13.000 lei, plus TVA, de la Embo Proiect SRL. Achiziție directă, desigur.

Tot în data de 10 mai, și tot cu ajutorul unei achiziții directe, 17.000 de lei sunt plătiți pentru servicii de proiectare – DALI – a unui drum forestier. Suma ajunge la AB Route Proiect SRL.

Câteva zile înainte, după câteva sute de lei dați pe tonere și aproape 2.000 dați pe camere de luat vederi, Primăria Întregalde mai cumpăra niște servicii de proiectare și asistență tehnică, tot de la AB Route Proiect SRL, de data aceasta cu doar 9.000 de lei.

Serviciile de consultanță în afaceri și management, adică cele necesare evaluării și reevaluării patrimoniului, au scos din bugetul comunei, în data de 5 mai, suma de 13.500 lei. Achiziție directă, banii au ajuns la Ecobis Consult SRL.

Dacă activitățile de curățenie și ecologizare de prin comună, cele cu care doamna primar se mândrește prin social-media, au fost făcute cu voluntari, nu la fel se poate spune despre curățenia birourilor primăriei. Asta a scos din bugetul instituției 18.400 lei, plus TVA, în urma unei achiziții directe de la doamna Florea Ana „Lucian”, intreprindere individuală.

Consultanța în domeniul protecției la incendiu ori alte situații de urgență a costat doar 2.000 de lei, bani plătiți către Marina Vasile Parva, PFA, în data de 29 aprilie. Asta după ce, cu o zi înainte, se achiziționaseră alte servicii de consultanță în protecția riscurilor și SSM, de la Gamaconsulting SRL.

În data de 28 aprilie, Primăria Întregalde plătea suma de 24.000 de lei, plus TVA, pentru servicii de consultanță în domeniul achizițiilor publice, cu toate că și înainte de contractul ăsta au existat achiziții și n-au fost probleme. Banii, achiziție directă, au ajuns la Embo Proiect SRL. Ce-i drept, de la începutul anului și până la contractul ăsta, primăria doamnei Moga a cumpărat mai mult chestii mărunte, anunțuri de presă, motorină, tonere și alte mărunțișuri.

De la finele lunii februarie datează însă cel mai mișto contract, în valoare de doar 800 de lei, dat aceleiași firme, Ecobis Consult SRL. E vorba de un contract pentru servicii de evaluare în domeniul evaluării.

Desigur, au mai existat și alte achiziții directe, care nici n-au mai trecut prin sistemul online de achiziții publice. Spre exemplu, Ionică Forest SRL a primit, la finele lunii februarie, 4.000 de lei pentru servicii de exploatare forestieră. Și tot așa au fost cumpărate și măști, dezinfectanți, erbicid, materiale de construcții, piese pentru buldo-excavator or alte mici obiecte necesare primăriei, încă dinainte ca Primăria să fie consultată în domeniul achizițiilor publice.

Una peste alta, chiar dacă e o comună mică de tot, din bugetul primăriei Întregalde se hrănesc o sumedenie de firme. Ceea ce e bine, că vorba aia, se mișcă economia, crește pateul, se face recolta. Pe de altă parte, e lăudabil că, cel puțin pentru moment, noul primar s-a abținut să plătească cei peste 130.000 de lei pe care vechea administrație îi plătea, an de an, unei firme de casă – nu-i dăm numele, Total Business Land SRL – pentru servicii de cadastru.

0 0 Voturi
Article Rating
Înscrie-te
Notificare de la
0 Comments
Răspunsuri în text
Vezi toate comentariile